Voor Andre en Ko was het vroeg opstaan op de vrijdag want de standhouders werden om 06:45 uur al op de vliegbasis verwacht, anders werden zij verwezen naar een parkeerplek die veel verder weg gelegen was.
Het werd voor beiden een zeer leuke dag waar velen keken naar de diverse stukken die op de stand lagen.
Er lagen onder andere: illegale pers, brandstofvoorziening zoals een papierstamper, diverse helmen en persoonlijke documenten.
Een van de bijzondere stukken was wel een helm,noodrantsoen en een munitiedoos van een Nederlandse Soldaat die tijdens de meidagen heeft gevochten.
Van Andre begreep ik dat Ko tijdens deze dag tussen de bezoekers is gaan staan met een stapel Terugblikken en folders in zijn hand om deze aan de bezoekers uit te delen. Als dit geen goed voorbeeld van verenigingsliefde is weet ik het niet meer.
Op deze dag passeerden ongeveer 50.000 mensen de toegangspoort.
De volgende dag waren voor de bezoekers A. de Rijck en J. Ploeg de gastheren.
Om 07:00 uur waren wij op de stand waar ik enige uitleg kreeg over de stukken waar ik de herkomst niet van wist. Voor de openingstijd namen we eerst een bakje koffie met een broodje waarna we nog even de collegastandhouders gedag zegden die we vaker tegenkomen op de verschillende beurzen.
Toen de toegangspoorten geopend werden kregen wij het al snel druk.
Vele geïnteresseerden passeerden onze stand en vele vragen werden op ons afgevuurd.

Er kwamen deze dag nog enkele bezoekers speciaal naar onze stand omdat zij op de vrijdag hadden gevraagd of zij met enkele documentatie mochten terugkomen om opheldering te krijgen van de herkomst. Wij liepen zelf af en toe even naar buiten om de diverse luchtshows te bekijken die zeer indrukwekkend waren. Verder keken wij ook nog even bij de andere standhouders die bij ons in de tent stonden om te zien of zij nog interessante zaken bij zich hadden.
De meeste mensen keken eerst even naar de zaken die bekend waren van hun ouders of grootouders waarna de rest van de stand werd bekeken. Er werden veel vragen gesteld over de brandstofvoorziening in de Tweede Wereldoorlog waarna sommige mensen toch na het antwoord even stil werden. Volgens mij dacht men dan even aan thuis waar na het omhalen van een schakelaar toch het licht brand.
Voor mij was deze dag veel te snel voorbij want het was weer een dag waarvan je veel leerde en waar je mensen toch weer kon informeren over een tijd in onze vaderlandse geschiedenis. Omstreeks 18:00 uur mochten we dan ook weer de eerste spullen gaan inpakken en omstreeks 19:00 uur kon Andre zijn auto gaan halen. Voordat alles ingepakt was gaf de klok aan dat het alweer 19:30 uur was voordat we huiswaarts konden keren.
Op deze dag waren er 250.000 mensen de toegangspoort gepasseerd waarvan velen onze stand hadden bekeken.
Het was voor mij een zeer geslaagde dag achter een stand die prima was verzorgd door Ko en Andre.